Da li ste ikada imali onaj osećaj da ne možete da prepoznate sebe kada gledate svoje stare fotografije? Koliko god to delovalo čudno, zapravo budi dobar osećaj. Lako primetite, u tom starom pogledu, lične borbe koje ste savladali i osećate se ponosno. Zašto? Zato što ste se promenili, sazreli ste, drugačiji ste i postali ste bolja verzija sebe. To ne bi trebalo da bude zastrašujuće, to je divno!

Težeći ka promenama svaki dan, često nesvesno, zaboravimo koliko je važan taj aspekt u našem životu. Zato smo malo istraživali da bismo Vas podsetili i, nadamo se, inspirisali.

“Ne možete da kontrolišete stvari koje vam se dešavaju, ali možete da kontrolišete svoj stav prema onome što vam se dešava i tako gospodariti promenama, umesto da dozvolite da promene gospodare vama. ”

Brian Tracy

PROMENA ZNAČI RAST

Ona je u našoj ljudskoj srži. Od embriona do odraslog čoveka, sve ima predispoziciju da se razvija i raste. Sama definicija inteligencije je prilagođavanje što znači promena na osnovu okolnosti i okoline. Mi smo rođeni da bismo postali nešto drugačije nego što smo bili ranije.

Ako primenimo ovaj princip promene na poslovanje, možemo očekivati napredak tek svršenog računovođe do nivoa finansijskog savetnika od poverenja ali…nema direktne dobiti bez malo bola.

PROMENA ZNAČI DA SU PROBLEMI NEZAOBILAZNI

Da ne postoje visoke planine, nikada ne biste naučili penjanje, zar ne? Vama su, zapravo, problemi i te kako potrebni baš iz tog razloga da biste naučili kako da ih rešite. Što više problema imate, postajete sposobniji da ih rešavate brzo i efikasno. To je jedna zlatna veština koja se razvija ceo život. Kada to savladate, počećete prepreke da sagledavate kao prilike.

Firme koje stagniraju umiru. Knjigovodstvene agencije bez pažljivo odrađenih kalkulacija više nisu izbor klijenata. Vrlo jednostavno. One koje uspore, nikada ne uspeju već izumiru. Sigurno da Vaše ideje nisu nastale da bi tek tako propale, već da se razviju u nešto veće i kvalitetnije. Ako želite da složite slagalicu, moraćete da promenite strategiju i pristup.

VAŠA FIRMA ĆE SE ISTICATI

Jedan od najnovijih ostvarenih snova koji je kompanija Nike lansirala, jeste The Adapt BB. BB označava košarku, a sa tom inovacijom planiraju da iz korena promene obuću i tržište, a naravno i da prodaju više patika.

Zamislite: stopalo otekne u toku utakmice i čim se to desi patika automatski detektuje krvni pritisak. Umesto da zastanete i odvezujete svoje pertle, kako biste oslobodili nogu od pritiska, patika se sama prilagođava promeni koja se desila i širi se. Nikada više nećete morati da se mučite sa pertlama jer, verovali ili ne, patika već zna šta želite da uradite. Ovo možda deluje kao preveliki zalogaj ali imaju pravo da, upravo zbog stečene slave, budu sigurni da će kupci prihvatiti šta god oni pokušaju da prodaju.

Naravno da ne možemo da se upoređujemo sa njima, ali ono što ovde želimo da istaknemo jeste kontinuirana promena kojoj oni teže. Potrebno je dosta vremena, teškog rada i dugogodišnje postojanje kako bi uspeli da prodaju ovako originalan proizvod. Nike je jedna od najpoznatijih svetskih kompanija i ne bi bila na vrhu da se nije prilagođavala potrebama svojih kupaca. Sama ova ideja je proistekla iz potrebe košarkaša da se reše večnog problema odvezanih pertli, jer im to narušava fokus u toku igre. Trebali bismo da se ugledamo upravo na najbolje kako bismo takvi i postali.

PROMENA INSPIRIŠE DA POSTANETE BOLJI

Možemo da se složimo da ta težnja da postanemo bolji, kako svakim danom tako i na radnom mestu i generalno u životu, jeste bazična. Sposobnost da se suočite sa promenama bez frustracije,a sa uzbuđenjem, stvara posebnu vrstu životne energije koja Vas pokreće.

Umeće da hodate u skladu sa tempom životnog toka, daje Vam potencijal da, kada ste pod pritiskom, da se ne slomite već da se samo savijete. Pritisak će uvek da postoji ali isto tako uvek postoji prilika da postanete jači i izdržljiviji. Kao što neki umeju da kažu: nije stvar u tome šta Vam se dešava nego kako reagujete na to. Dozvolite da Vas koprcanja inspirišu. Ljudi vole one koji uvek idu dalje od očekivanog.

FOKUSIRAJTE SE NA POZITIVAN ISHOD

Daćemo primer kroz kratak opis jednog istraživanja. Ispitanici su birani ciljano. To su bili pacijenti sa teškim bolestima srca. Kao nagrada obećana im je operacija ali pod jednim uslovom: da promene svoje ponašanje. Bilo je potrebno da promene svoj način funkcionisanja narednih godinu dana i da u svoju svakodnevnicu dodaju aktivnosti poput meditacije, joge i zdrave ishrane. Takođe, možda najteže, bio je i razgovor sa nekim na temu njihovog napretka i teškoća u toku celog izazova.

Pitate se koliko njih je ispoštovalo pravila i držalo se programa? Svi! Da li znate zašto? Zato što su znali ishod promene. Ono što ih je održavalo sve to vreme upravo je razmišljanje o tome šta dobijaju na kraju puta.

…i zadnje, mada ne i manje bitno PROCENA UNAPRED JE KLJUČNA

Pored toga što je važno imati pozitivan stav primarnije je sagledavati stvari realno. Ne uspevaju baš svi koji probaju te pažljiva procena ishoda unapred pruža jasniju sliku. Ne očekuje se od Vas da predvidite svaki mogući korak ali detaljni dugoročni planovi i strategije mogu preventivno sprečiti moguće barijere. Razmislite o problemima sa kojima Vaše poslovanje može da se susretne u narednih četiri ili pet godina i planirajte u skladu sa tim, tako da firma ne propadne usput.

Sa druge strane, ako procenite nešto sa čime ne možete da se nosite, možda je bolje da uopšte ne pokušavate. Ne želimo da ovo zvuči strogo. To neće značiti da odustajete već da još uvek niste spremni. Nema svaka firma iste kapacitete da podnese promene. Tako da, dajte sebi malo više prostora. Vremenom ćete shvatiti kada bude pravi trenutak.